کاروفناوری

برای انسان های بزرگ بن بست معناندارد.

کاروفناوری

برای انسان های بزرگ بن بست معناندارد.

این سایت متعلق به همه عزیزان فناور می باشد. ومطالب علمی دررابطه بادروس کاروفناوری پایه های هفتم ،هشتم ونهم بوده وهمچنین سایرمطالب علمی وآموزنده نیز باتوجه به درخواست های عزیزان ارائه می گردد. باسپاس حسین زاده

آشنایی با پست الکترونیکی

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۲۵ ب.ظ

آشنایی با پست الکترونیکی 

سرویس پست الکترونیکی چیست؟  

نحوه کار پست الکترونیکی همانند صندوق پستی در پست معمولی است. در پست معمولی، برای ارسال یک نامه یا بسته، لازم است بسته به آدرس طرف مقابل ارسال شود، پست نامه شما را حمل کرده و در محل آدرس مشخص شده، پستچی نامه را به گیرنده تحویل می دهد. روش دیگر استفاده از صندوق پستی است. در این روش، هر فرد یا سازمانی می تواند با پرداخت هزینه اندکی یک صندوق پستی را در محل یک دفتر پستی اجاره کند.  

هر صندوق پستی دارای یک شماره منحصر به فرد است. در این حالت نامه هایی که به آدرس صندوق پستی ارسال می شود، توسط پستچی در صندوق مربوطه قرار داده می شود. صاحب صندوق با مراجعه به صندوق خود، نامه هایش را دریافت می کند. 

پست الکترونیکی  نیز از همین روش استفاده می کند. یک آدرس پست الکترونیکی  منحصراً به یک فرد متعلق است و نامه های ارسالی به آن آدرس در صندوق شخصی آن فرد قرار می گیرد. فرد با مراجعه به صندوق رنت و سایر فعالیت های مفید تقسیم کنید. 

6 - قوانین مربوط به وب سایت های اینترنتی را مطالعه کنید. این قوانین و خط مشی ها مربوط به کاربران سایت های اینترنتی است که توصیه های ویژه ای برای استفاده از سایت ها در آن ارائه شده است. این قوانین را به همراه والدین خود مطالعه کرده و از آنها بخواهید تا مفاهیم و مضامین قراردادها را برای شما توضیح دهند.این روند به شما و والدینتان برای درک اطلاعاتی در خصوص امنیت اینترنت کمک می کند. 

7 - از کپی کردن غیر مجاز اجتناب کنید. کپی کردن برای استفاده از سایت های اینترنتی زمانی مجاز است که از سوی مدیر شبکه مجوز این کار را داشته باشید. 

8 - از خود محافظت کنید. هرگز با شخصی که در اینترنت ارتباط برقرارکرده اید، قرار ملاقات نگذارید. اگر قصد ملاقات باآنها را دارید، در یک محل عمومی و همراه با والدین خود بر سر قرار حاضر شوید. 

9 - زمانی را برای آموزش والدین خود درخصوص فعالیت های شبکه اینترنتی اختصاص دهید. به آنها سایت های مورد علاقه خود را نشان دهید و اجازه دهید تا در لحظه استفاده از اینترنت در کنار شما باشند. آنها را در فعالیت های اینترنتی خود شرکت دهید. این کار به آنها احساس رضایت و اطمینان از امنیت شما می دهد. 

10 -  مراقب کامپیوتر خود باشید. بعضی از سایتها که کیت های ویروس را ارائه می کنند، می توانند با ارسال یک ویروس کامپیوترشما را مختل کنند. هرگز از این سایت ها بازدید نکنید. دوستان خود را نیز از انجام چنین کاری آگاه سازید. 

  • reza hz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی